יום חמישי, 12 במאי 2016

מדריך לתגובות בבלוג החדש שלי: חלק ראשון: כיצד להגיב אצלי בבלוג דרך גוגל

ראשית תודה ענקית לאליפל אשר כתב מדריך מפורט ומושקע בבלוג הנהדר שלו
לאחר שלמדתי ממנו ויישמתי כמיטב יכולתי אצלי בבלוג, בחרתי לנסח הסבר לתגובות במלים שלי.
בנוסף בחרתי להפריד את ההסברים לשלושה פוסטים: כיצד להגיב דרך גוגל, כיצד להגיב דרך משתמש דיסקוס והכי חשוב: איך להגיב כאורח (בלי צורך משתמש, סיסמא, הזדהות אמיתית אפילו).
אז הנה החלק הראשון: כיצד להגיב אצלי בבלוג החדש דרך גוגל:
לאחר שפותחים את הקישור לפוסט רואים בתחתית הפוסט את הפרטים הבאים: כפי שמראים החצים הירוקים שהוספתי כאן, יש כרגע על הפוסט הזה 0 תגובות (באדיבותם הם כתבו על זה גם בעברית וגם באנגלית)
בחלון הקטן למטה כתוב start the discussion ויש ציור עלום של איש אנונימי.

ישנן כמה דרכי תגובה, כל אחד לפי בחירתו:
אם לוחצים על המילה "התחבר" בצד שמאל למטה נפתח תפריט שמאפשר להתחבר דרך דיסקוס (אפרט בהמשך), פייסבוק, טוויטר או גוגל.

בוחרים להתחבר דרך גוגל, ואז ייפתח חלון הזדהות רגיל של גוגל. לאחר שאכניס את כתובת הדוא"ל שלי ואת הסיסמא, הוא יבקש רשות צפייה בכתובת הדוא"ל שלי ובפרופיל שלי בגוגל.

ייתכן שאצלכם זה יהיה בעברית . אם אני לוחצת allow (אני מאשרת) אז אני כבר מזוהה אצלו, והקופסא של ההערה כבר מזוהה. כעת אני יכולה לכתוב את התגובה שלי וגם אקבל חיווי לדוא"ל שלי כשיגיבו לי.

ברגע שאקליק בתוך הקופסא, יופיע כפתור "פרסם בתור...."  ולאחר שאכתוב את התגובה (והיא יכולה להיות ארוכה מאד) פשוט אלחץ על הכפתור והתגובה תישלח לבלוגר.

בנוסף ניתן גם להוסיף כאן תמונה

אם כבר יש כמה תגובות על הפוסט, זה ייראה ככה:

כאן ההזדהות היא זהה לקודם, רק שבתוך קופסת התגובה (שבה אתם כבר מזוהים) כתוב join the discussion. שם כותבים את התגובה החדשה לפוסט.

אני סידרתי כך שהתגובות החדשות תהיינה למעלה, והישנות למטה. נדמה לי שכל קורא יכול לסדר זאת לעצמו. 

לחיצה על "סדר לפי החדש ביותר" תפתח תפריט בו ניתן לשנות את הבחירה לפי העדפתכם.
אם רוצים להגיב לתגובה של מישהו אחר, לוחצים על המילה "צטט", ואז נפתחת קופסת תגובה במקום המתאים, וניתן לכתוב ולפרסם כמו קודם.
כאן ניתן גם לדרג את התגובות אם רוצים (חץ קטן ^ זה דירוג לטובה, והפוך זה לרעה) – אני לא השתמשתי בזה עד היום. אפשר גם לשתף כמובן באמצעות המילה "שתף". גם בזה לא השתמשתי עד היום.

אז זה היה ההסבר לגבי תגובה דרך חשבון הגוגל. עם facebook  זה דומה. טוויטר אני לא מכירה אבל אני מניחה שגם זה דומה. כעת אכתוב פוסטים נפרדים להסברים לתגובה כאורח בלי להזדהות ממש, או לחילופין אפשר גם להקים משתמש בדיסקוס עצמו. 

אין תגובות: